Wednesday, May 2, 2007

Tweede chemo (dag 2.3)

Op zondag ben ik binnengegaan en de chemo startte maandag.
Zondag al werden bloedstalen genomen en hart, temp. en gewicht gecontroleerd.
Maandagmorgen een gesprek met een assistente. Mijn toestand was goed genormaliseerd en de chemo zou lopen van 12.00 uur tot 17.00 uur. In totaal 3 baxters die aangesloten werden op de poortkatheder (wel een handig hulpmiddel).

Op de middag een gesprek met Dr. Wynants (deze volgt mijn dossier op o.l.v. Prof. Vansteenkiste en kent dus alle gegevens) dat enkele dingen verduidelijkte.
Het feit dat er nu problemen waren met de witte bloedcellen betekent niet dat dit zich voortdurend zal herhalen en men heeft ook de chemo niet aangepast. Op 22/05 om 11.40 uur zal er een CT-scan genomen worden. Dit is het eerste evaluatiemoment waarbij de aanpak kan bijgestuurd worden.

Op de avond nog een rustig gesprek gehad met een verpleegster die goed kon luisteren. Zij gaf me het gevoel dat ik realistisch tegen mijn ziekte aankijk: mijn kanker is een agressieve kanker die toch erg gevoelig is voor chemo.De verwachting is dat men erin zal slagen met de chemo de kankercellen (bijna ?) dood te krijgen (verschrompelen) om zo tot een vrij leefbare situatie te komen. Hoe lang dat duurt is af te wachten en de kans is groot dat na enige tijd (jaren ?) de kanker terug opduikt zodat een nieuwe behandeling nodig is.

Op dag 2.2 (dinsdag een chemo met 1 baxter die om 11.00 uur klaar was. Op dag 2.3 nog 1 baxter van 10.00 uur tot 11.00 uur.

De ganse periode ben ik niet ziek geweest, heb altijd een goede eetlust gehad, goed geslapen en helemaal geen hinder. Nu, op dag 3 in de namiddag beginnen wel maagoprispingen maar verder alles nog goed.

In de kliniek is bezoek mogelijk van 14.00 uur tot 20.00 uur (max 2 personen per patiƫnt vraagt men). Het zijn meestal 2-persoonskamers en de afdeling is druk bezet.
De verzorging is altijd prima !!!

No comments: