Thursday, April 5, 2007

Bedenkingen de dag na de eerste chemo

Het is nu woensdagmorgen en ik ben opgewekt wakker geworden met het gevoel dat ik me echt beter voel (de koorts en de longontsteking hebben minder invloed. Ik kan echt niet begrijpen dat ik dagen met die koorts gelopen heb, zonder daar aandacht voor te hebben (als de kindjes warm aanvoelen ben ik de eerste om te meten).
Gisteren mijn 1ste chemo gehad met wat bijkomende ondersteunende middelen. Geen last van gehad. Wel een wat onrustige nacht gehad, maar als men niet moet gaan werken is dat niet zo erg !

Ik had een preventief onderzoek laten doen om, na stoppen met drinken en later stoppen met roken, eens even stil te staan bij de zin van het leven met de bedoeling keuzes te maken om mijn verder leven zo zinvol mogelijk te beleven. Na de vaststelling van mijn ziekte zal ik me richten op een zinvolle invulling van elke "goede" dag in het besef dat er ook moeilijke dagen komen waar ik me zwak en ziek zal voelen, en bovendien moet letten op besmettingsgevaar. Ik heb er nog helemaal geen zicht op hoe moeilijk dat zal zijn, maar zeker zal ik proberen de natuur in te gaan en met mijn omgeving contact te houden.

No comments: