Saturday, April 14, 2007

Overzicht op dag 12

Een chemo-cyclus loopt normaal over 21 dagen. Het lijkt mij nuttig deze dagen te tellen om het verloop van zo een cyclus in te schatten. Nu ben ik op dag 12 van mijn 1ste chemo-cyclus en alles op een rijtje zetten geeft volgend beeld:

-door de longontsteking heb ik tot dag 10 antibioticum moeten nemen. Dat heeft mijn spijsvertering en stoelgang wat beïnvloed, maar niet echt last van gehad.

-tot dag 9 licht gevoel van duizeligheid en daarom niet met de auto gereden en gefietst.

-vanaf dag 9 beginnen wandelen (1 uur/dag) met de bedoeling de conditie wat op peil te houden.

-vanaf dag 11 terug auto rijden en fietsen zonder problemen.

-de eetlust is altijd goed geweest (wel smaakverandering) en is nu heel goed. Op deze dag 12 ben ik normaal actief en voel me gezond.

-mijn gewicht is 3 kg afgenomen maar lijkt terug stabiel. Mijn temperatuur is normaal (35,6 °C bij mij)

Nog 9 dagen te gaan tot de volgende chemo. Dat lijkt mij voldoende te zijn om daartegen volledig hersteld te zijn. Intussen is het volop genieten van de vroege aangename zomer.

2 comments:

kc said...

hoi Marcel,

Ik heb vanavond het adres van je blog van Jan gekregen. Ik heb er nog geen ervaring mee maar heb met veel interesse zitten lezen. Best moedig hoe jij en de kinderen over de ziekte vertellen.Ik zal jullie verdere berichten in ieder geval blijven opvolgen en zoals beloofd bel ik je één van de dagen.Ik duim voor jou en wens je het allerbeste met de behandeling

xxx said...

Ik wens je veel sterkte. Bedankt voor de biscuits van vrijdag, ze waren heel lekker. Nog es proficiat met je eerste ster. Op naar de volgende!

Groetjes,
Marin.